fallback

Интернет рекламата в България ускорява ръста си

През 2016 г. повишението е 27% до нетни приходи в размер на 87 млн. лева, а мобилната (дисплей) реклама нараства със 74%

18:07 | 30.03.17 г. 2
Автор - снимка
Създател

Нетните приходи от интернет реклама в България за 2016 г. възлизат на 87,09 млн. лева, като отчитат ръст от 27% на годишна база. Темпът на ръста се засилва за втора поредна година - преди година беше отчетено нарастване от 22%, а преди две години ръстът беше 18,2 на сто.

Това се посочва в седмото поредно годишно проучване на пазара на Interactive Advertising Bulgaria (IAB), което беше представено в рамките на тазгодишния IAB Forum. 

За трета поредна година в анкетата са включени и приходите, генерирани от кампании във Facebook и Google. Именно най-голямата в света социална мрежа е привлякла най-много рекламни приходи – 21,9 млн. лева спрямо 15,7 млн. лева през 2015 г. Следващото рекламно място по приходи е дисплей рекламата (без мобилна и видео), за което са били похарчени 21,33 млн. лева (16,95 млн. лева) година по-рано, стана ясно от презентацията на Чавдар Димов, мениджър „Проучвания и бази данни“ в „Икономедиа“.

Общо 19,8 млн. лева са били инвестирани в реклами в резултатите от търсене в Google (15,7 млн. лева година по-рано). С приходи в размер на 9,1 млн. лева следва YouTube, а други 6,81 млн. лева са били похарчени за видео (дисплей) реклама.

Мобилната (дисплей) реклама също расте изключително бързо – със 74% от 1,46 млн. лева до 2,69 млн. лева.

Участници в проучването AdEx 2016 са Алегро /OLX/ IQ Media, bg-mama, Интерактив Шеър – М, BGMaps, Медиа Агенция Аргент, bTV Медиа Груп, MediaS, Crimtan, Мейл БГ, Вестникарска група България, Нетинфо/Nova, VsichkiOferti, Пиеро 97, Dentsu Aegis Network, Photo Forum, Ей Би Си Дизайн енд Комюникейшън, SBB Media, eTarget, Havas Group, Икономедиа, Httpool, Инвестор Медиа Груп и Xplora.bg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:32 | 05.09.22 г.
fallback